WMS - Materialno poslovanje in logistika
Modul, s katerim določimo skladišča in promet materiala. Z enkratnim knjiženjem dosežemo pregled stanja zalog po artiklih, skladiščih, lokacijah, stroškovnih mestih ali serijah in obračun zalog po izbrani metodi (stalne cene ali dejanske cene - povprečne, LIFO, FIFO). GoSoft upošteva pri prometu in zalogah serije, kar omogoča popolno sledljivost vgrajenih materialov. Pripravljeni so tudi razni izpisi, ABC in druge analize, statistika in temeljnica za knjiženje.
Modul dopolnjuje sistem za logistiko, ki omogoča načrtovanje transporta in poti.
Sistem za upravljanje skladišč (WMS) je namenjen optimizaciji in upravljanju delovanja skladišča ali distribucijskega centra. Na splošno ima WMS ključno vlogo pri racionalizaciji skladiščnih operacij, izboljšanju učinkovitosti, natančnosti in zadovoljstvu strank ter zmanjšanju stroškov.
Poleg materialnega poslovanja in točnih zalog na lokacijah, sistem omogoča tudi vodenje zalog s pomočjo črtne kode, spremljanje serijskih številk, datuma uporabnosti in druge funkcionalnosti za prevzem in odpremo blaga. Sistem podpira tudi modul logistike za odpremo in planiranje transporta (kamioni, poti).
Vsebuje osnovne postopke količinskega vodenja zalog, to so podatki o dogodkih (prejemi, izdaje, premiki, naročeno, itd.), ki omogočajo nadzor nad trenutnimi zalogami, prometom v skladiščih in pregledom gibanja zalog. Na osnovi teh podatkov, se lahko izvrši ABC analiza, inventura in obračun zalog.
Modul spremljanja zalog oblikuje osnovo za planiranje in nadzor zalog. Ta modul vsebuje vse prometne transakcije (prejemi, izdaje, odpreme ...), na osnovi katerih, se lahko vodi trenutno stanje na posameznih skladiščnih lokacijah. Modul omogoča obračun zalog po planski ceni, povprečni ceni, LIFO in FIFO metodi. Število in oblika prometnih transakcij se definira po želji uporabnika.
MESTA SKLADIŠČENJA
Artikli so lahko skladiščeni na več mestih, pri čemer lahko vodimo pregled nad delno zalogo, varnostno zalogo in letno porabo za posamezno lokacijo. Podatke za posamezno lokacijo lahko ažuriramo z vsemi prometnimi transakcijami. Vpogled oz. poročilo o artiklih pa lahko opravimo detajlno, po lokacijah ali pa kumulativno. Uporabnik lahko označi, da posamezne lokacije (delne zaloge) niso razpoložljive za pokrivanje avtomatsko izračunanih potreb.
POVEZAVA Z AVTOMATSKIMI SKLADIŠČI
Potrebo po vedno večji avtomatizaciji skladiščnega procesa in optimizaciji skladiščnega prostora rešujemo tudi z avtomatskimi skladišči. V sklopu WMS modula Gosoft omogoča povezovanje z različnimi zunanjimi sistemi avtomatskih skladišč. Podpiramo skladišča:
- smer gibanj ( vertikalna, horizontalna, omare,..)
- velikost (cevi, plošče, sodi, palete, zaboji, drobni inventar,..)
- različnih proizvajalcev (KARDEX, KASTO, Hoffmann, MATRIX,.. )
POVRATNE INFORMACIJE O ZALOGAH
V procesu proizvodnje t.j. pri nabavi oziroma porabi artiklov bodisi za vgradnjo v nadrejene sklope ali pa za prodajo kupcem, nastajajo spremembe v zalogah, kar program zabeleži in avtomatsko ažurira bazo podatkov, tako da sistem vedno odraža dejansko stanje. Modul vzdržuje podatke o trenutni zalogi, naročeni količini in količini porabe v tekočem letu s pomočjo transakcij, ki jih vnese uporabnik ter omogoča kontrolo nad vsemi transakcijami, ki so ali še bodo vplivale na trenutno zalogo.
STANJE ZALOG
Modul za upravljanje zalog omogoča prikaz stanja zalog po artiklih in skladiščnih mestih. Poleg tega omogoča pregled prometa za artikel ali kompleten pregled prometa, sortiran po datumu izvršitve prometne transakcije. Na sliki 4 je prikaz prometa artiklov na določenem skladišču.
Poročilo o nekurantnih artiklih vsebuje artikle, ki niso imeli prometa po izbranem datumu in jih zato predlagamo za odpis ali odprodajo.
ABC ANALIZA
ABC analizo lahko izvršimo za artikle znotraj izbranega upravljalnega centra ali pa za vse artikle v bazi podatkov. S pomočjo analize dobimo pomembnost artiklov glede na njihovo vrednost in porabo v določenem časovnem obdobju, kar nam omogoča selektivni nadzor zalog.
PERIODIČNI ALI KONTINUIRANI POPIS ZALOG - INVENTURA
V modulu za upravljanje zalog je tudi podpora popisom zalog z izdelavo popisnih list za artikle, ki naj se popišejo in vrnejo v sistem v obliki transakcij z rezultati fizičnega popisa zalog. Za artikle, skladiščene na več mestih, je predvidena transakcija za vsako delno zalogo (lokacijo). Razlike se izpišejo v poročilu periodične inventure in se avtomatsko knjižijo. Uporabnik lahko odloči, kakšne inventurne razlike so za poslovanje pretirane in jih je potrebno posebej raziskati.
INTERAKTIVNE IN PAKETNE OBDELAVE
Vsi opisani vnosi so interaktivni, kar pomeni, da se vsaka sprememba takoj zapiše v bazo in je takoj možen dostop do teh podatkov. To se nanaša na količinski promet. Za materialno knjigovodstvo (obračun zalog), pa je pripravljena obdelava, ki ovrednoti promet v obdobju glede na izbrano metodo obračuna zalog. Po obračunu je obdobje zaprto za kakršne koli spremembe.
OPTIMIZACIJA DOBAVNE VERIGE
Celovit nadzor nad logistiko:
Modul za logistiko v Gosoftu ponuja celovito rešitev za upravljanje vaše dobavne verige. Integriran je z WMS, nabavo in prodajo, kar omogoča enostavno naročanje transporta, načrtovanje poti in optimizacijo stroškov.
Ključne funkcije:
- Naročanje transporta s funkcijo "copy-paste" iz plana prodaje
- Načrtovanje in izbira prevoznega sredstva na podlagi teže in števila kolijev (palet)
- Optimizacija poti z Google Maps API: iskanje najekonomičnejše poti in prikaz na načrtu
- Izračun potrebnih kilometrov za lažje obračunavanje transporta
- Povezava z zunanjimi prevozniki za avtomatsko dodeljevanje naročil
Prednosti uporabe modula za logistiko:
- Povečana učinkovitost in produktivnost
- Zmanjšani stroški transporta
- Izboljšana izkušnja za stranke
- Večja transparentnost in nadzor nad dobavno verigo
Modul za logistiko je primeren za vse vrste podjetij, ki želijo optimizirati svojo dobavno verigo in zmanjšati stroške.
Kaj zagotavlja WMS modul:
Upravljanje zalog: Pomaga pri sledenju nivojem zalog, lokacijam in premikom znotraj skladišč/lokacij. Omogoča vpogled v stanje zalog v realnem času in omogoča učinkovit nadzor zalog.
Upravljanje naročil: Olajša obdelavo naročil od prejema do izpolnitve. To vključuje komisioniranje, pakiranje in pošiljanje, kar zagotavlja natančnost in pravočasnost izpolnitve naročila.
Optimizacija postavitve skladišča: Optimizira postavitev skladišča in skladiščne lokacije, da poveča izkoristek prostora in skrajša čas potovanja za skladiščne delavce.
Integracija RFID in črtne kode: Sistem se integrira s tehnologijo RFID (radiofrekvenčna identifikacija) in črtno kodo za učinkovito sledenje in upravljanje zalog in naročil.
Upravljanje dela: Pomaga pri upravljanju delovne sile v skladišču z optimizacijo razporejanja dela, razporejanja in sledenja uspešnosti. Zagotavlja, da so prave naloge dodeljene pravim delavcem ob pravem času.
Upravljanje dobaviteljev in strank: Olajša komunikacijo in sodelovanje z dobavitelji in strankami, kar omogoča boljšo koordinacijo vhodne in izhodne logistike.
Poročanje in analitika: Poročila in analitiko o uspešnosti skladišča, ravni zalog, časih obdelave naročil in drugih ključnih meritvah. To pomaga pri prepoznavanju področij za izboljšave in sprejemanju odločitev na podlagi podatkov.
Integracija z drugimi sistemi: Lahko se integrira z drugimi sistemi podjetja, kot so hitra pošta (DHL), sistemi za upravljanje transporta in upravljanje dobavne verige za brezhibno izmenjavo podatkov in integracijo procesov.
Skladnost in regulativne zahteve: Pomaga pri zagotavljanju skladnosti z industrijskimi predpisi in standardi ter notranjimi politikami, povezanimi z upravljanjem zalog in skladiščnimi operacijami.
Razširljivost in prilagajanje: Številne rešitve so razširljive in prilagodljive, da ustrezajo posebnim potrebam različnih vrst skladišč in industrij. Lahko se prilagodijo spreminjajočim se poslovnim zahtevam in rasti. Ta del programa nudi podporo nabavnim in skladiščnim službam v smislu izdelave različnih dokumentov, analiz in nekaterih potrebnih evidenc pri vodenju materialnega poslovanja. Osnova za delo v logistiki so dokumenti (povpraševanje, naročilnica, prejem materiala, prejem proizvodnje, medskadiščnica, vračilo, naročilo prevoza,...), ki so poljubno nastavljivi. Nastavimo lahko vsebino dokumentov in način dela - funkcije posameznega dokumenta. Vsi dokumenti so lahko vezani na določen posel in se lahko kreirajo samostojno ali na osnovi predhodnega dokumenta. Vsi dokumenti so vezani tudi na šifro kupca in artikle, kar omogoča pregled realizacije poslov pri določeni stranki ter pregled matičnih podatkov naročenih artiklov.
Logistika je razdeljena na:
• Skladiščno poslovanje: Nam omogoča urejanje skladišč materiala, polizdelkov in izdelkov, ter vodnje zalog posameznega skladišča.
• Nabava: S planom nabave zagotavljamo ustrezno zalogo vseh repro materialov. Vodimo posle s svojimi kooperanti. S pomočjo analiz in pregledov spremljamo razne nabavne kazalnike.
• Transport: Dovoz in odvoz blaga koordiniramo s planom transportov. Organiziramo prevoze z lastnimi ali najetimi transportnimi sredstvi.
• Pakiranje: Pakiranje nam omogoča vodenja zaloge po pakirnih enotah, pri katerem ima vsaka fizično nedeljiva enota zaloge etiketo s črtno kodo, ki nosi vse informacije o paketu.
• Intrastat: Omogoča nam izdelavo in vodenje pretokov blaga za potrebe poročanja intrastat na CURS.