TQM - Kakovost

Modul kakovosti predstavlja ključno področje v vsakem procesu proizvodnje ali zagotavljanja storitev. Vključuje tri razvojne stopnje pristopa h kakovosti: kontrolo kakovosti, zagotavljanje kakovosti in stalno izboljševanje kakovosti.

Kontrola kakovosti je osredotočena na upoštevanje standardov in specifikacij ter izvajanje kontrolnih postopkov, ki omogočajo preverjanje skladnosti proizvodov s temi standardi. Pomembno je, da se kontrola izvaja v vseh fazah procesa - od medfazne do vhodne in izhodne kontrole. Analiza potencialnih napak in njihovih vplivov, znana kot FMEA, je ključna tehnika za identifikacijo in preprečevanje napak že v zgodnjih fazah procesa. Z dokumentiranjem in sistematično graditvijo na znanju o napakah lahko izboljšamo proces kakovosti od začetka do konca.

Dokumenti kakovosti predstavljajo osnovo za obvladovanje kakovosti v podjetju, vključno z vodenjem reklamacijskih postopkov, zagotavljanjem standardnih obravnav reklamacij ter uporabo obrazcev, prilagojenih procesu in stranki. Kontrolna sredstva so ključna za izvajanje postopkov preverjanja kakovosti, saj omogočajo uporabo meril in merilnih sredstev, ki so pregledana in certificirana. Navodila za uporabo in spremljanje teh kontrolnih sredstev so ključna za učinkovito izvajanje procesov kakovosti. S temi štirimi ključnimi področji modula kakovosti se zagotavlja učinkovito upravljanje in izboljševanje kakovosti v vsaki organizaciji.  


Kontrola
Standard razumemo kot splošno odobreno in sprejeto specifikacijo, ki predstavlja osnovo za izvajanje kontrole kakovosti. Preverjanje, ali so proizvodi izdelani v skladu s predpisanimi standardi, pa imenujemo kontrola kakovosti. S kontrolnimi postopki, ki jih je preko kontrolnega plana potrebno upoštevati v medfazni, vhodni in izhodni kontroli, preverjamo skladnost proizvodov. Vsaka meritev v kontrolnem postopku omogoča nastavitev CPK (indeks sposobnosti procesa), da se proizvede izdelke znotraj določenih specifikacijskih mej. Z uporabo SPC za nadzor procesov in izračunavanje CPK lahko organizacije ciljajo na izboljšanje sposobnosti svojih procesov, kar vodi k višji kakovosti in zmanjšanju napak.

Program omogoča sprotno izračunavanje CPK na podlagi prejšnjega vzorca, kar omogoča natančno spremljanje zmogljivosti proizvodnega procesa v realnem času. Prav tako prikazuje trend, ali se CPK med trenutnim in prejšnjim vzorcem povečuje ali zmanjšuje, kar pomaga pri odkrivanju morebitnih odstopanj v procesu. Na ta način lahko hitro zaznamo spremembe, ki bi lahko negativno vplivale na kakovost izdelkov, ter pravočasno ukrepamo za optimizacijo procesov. Poleg tega program omogoča vizualizacijo podatkov v obliki grafov in poročil, kar olajša analizo ter sprejemanje ustreznih korektivnih ukrepov.

TQM

SPC analiza sposobnosti procesa (Statistični nadzor procesov) je metoda, ki se uporablja za ocenjevanje in izboljševanje kakovosti proizvodnih procesov s pomočjo statističnih tehnik. Njena glavna vloga je merjenje in nadzorovanje procesov, da se zagotovi njihova stabilnost in sposobnost izdelave izdelkov v skladu s specifikacijami.

GRAF SPC 2

GRAF SPC

FMEA analiza napak in njihovih vplivov
FMEA je ena izmed sistematičnih tehnik za analizo napak. Gre za postopen način identifikacije možnih napak pri konstrukciji, proizvodnem, montažnem procesu ali proizvodu, storitvi.

Vodenje reklamacij
Vodenje reklamacij skozi 8D postopek (8 Disciplines) je strukturiran pristop, ki se uporablja za reševanje in preprečevanje ponavljajočih se problemov, predvsem v proizvodnji in kakovosti. Postopek vključuje osem korakov, ki pomagajo timsko analizirati, ugotoviti in odpraviti korenske vzroke problema. Uporaba 8D postopka, vključno z orodji, kot sta Ishikavov diagram in metoda 5 zakajev, omogoča sistematično reševanje problemov, izboljšanje kakovosti in povečanje zadovoljstva strank.

Kakovost1

Upravljanje sprememb (Change management)
Sistematičen pristop k obvladovanju prehodov organizacije, ko se uvajajo spremembe v strukturi, procesih ali tehnologijah. Cilj upravljanja sprememb je zagotoviti, da spremembe potekajo gladko in učinkovito ter da so zaposleni in drugi deležniki primerno podprti. V okviru kakovosti vključuje vodenje change managementa natančno načrtovanje sprememb, oceno njihovih vplivov na kakovost izdelkov ali storitev ter usklajevanje s standardi in specifikacijami. Ključni elementi vključujejo tudi jasno komunikacijo o razlogih za spremembe, zagotavljanje usposabljanja za zaposlene, da se lahko prilagodijo novim procesom ter nudenje podpore skozi celoten postopek. Redno spremljanje napredka in prilagajanje strategij sta prav tako pomembna za dosego želenih rezultatov. Učinkovito upravljanje sprememb je ključno za minimiziranje motenj, povečanje sprejemljivosti med zaposlenimi in zagotavljanje stalne izboljšave kakovosti v organizaciji.